- Ocak 25, 2022
- Posted by: Tosab Tosab
- Category: Haberler
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından afet anında daha çok vatandaşımıza ulaşmak ve can kayıplarının en aza indirmek için yerli ve milli kaynaklarla AFAD Mobil Uygulaması geliştirilmiştir.
Acil çağrı görüşmesinin internet üzerinden yapılabilmesine, konum servisleri ile arayan kişinin bulunduğu noktanın tespit edilmesine olanak sağlayan AFAD Mobil Uygulaması sayesinde GSM hatlarında oluşabilecek yoğunluğun önüne geçilmesi hedeflenmektedir.
Söz konusu uygulama ile tek tuşla acil çağrı yapılabilmekte olup, en yakın toplanma alanına uygulama üzerinden ulaşılabilmektedir. Ayrıca uygulamada, afet farkındalığına yönelik kapsamlı eğitim videoları bulunmaktadır.
Uygulamanın kullanılabilmesi için AFAD Acil uygulamasının telefona indirilmesinin ardından, telefon numarasının girilmesi gerekiyor. Kısa mesaj ile gelen şifrenin girilmesi ve telefon numarasının doğrulanmasının ardından uygulama, TC kimlik numarasının girilmesi ve konum yetkisinin verilmesiyle aktif hale geliyor.
Toplanma Alanına Gidemeyen Acil Çağrı Başlatabiliyor
AFAD Acil uygulamasında, afet anında açıldığında kişiye en yakın toplanma alanı gösteriliyor ve afetzedenin buraya ulaşabilmesi için yol tarifi yapılıyor. Toplanma alanına gidemeyecek durumda olanlar ise gerektiğinde internet üzerinden acil çağrı başlatabiliyor.
Çağrı başlatıldığında 112 acil çağrı merkezine bağlanılıyor, bundan sonra afetzedenin durumunu kısaca anlatan butonlar kullanılabiliyor. Kişi konuşabilecek durumda değil ise uygulamadaki acil durum cümleleri kullanılarak mesaj yoluyla yardım alınabiliyor.
Videoda, afetten etkilenen bölgelerdeki vatandaşlara toplu bildirimler ulaştırılacağı bilgisi de yer alıyor. Ayrıca uygulamanın, afet durumlarında daha fazla can kurtarmak ve daha çok insana daha hızlı ulaşmak amacıyla, yerli ve milli yazılımla Bakanlığın Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğünce geliştirildiği belirtiliyor.